Maskerne falder fra Islamisk Trossamfund
13. april 2011
Artikel af Lars Hedegaard og Katrine Winkel Holm
Muslimer skal have lov at sige, hvad de mener. Andre skal have lov at sige, at de mener det.
Helvedesprædikant på visit
Der er ikke noget at sige til, at Islamisk Trossamfunds invitation til den muslimske helvedesprædikant Bilal Philips har vakt furore. Nu skal han altså optræde for en forsamling af unge, som han givetvis vil belære om retten og pligten til at dræbe homoseksuelle og banke genstridige kvinder.
Skal sådan en mand have lov at komme til landet?
Vores svar må være, at det skal han have lov til.
PET har i forvejen kompetence til at afvise personer, der er til fare for landets sikkerhed, fordi de f.eks. formodes at være indblandet i vold og terror. Det mener PET åbenbart ikke gælder Philips.
Derudover har ethvert folk naturligvis ret til et kulturelt selvforsvar mod mennesker, der agiterer for antidemokratiske og frihedsfjendtlige synspunkter. Men det må ske i en fri og åben debat.
Mainstream islam
Bilal Philips har, så vidt vi er orienteret, ikke gjort andet end at udtale sig som rettroende muslim. Hans synspunkter er ikke udtryk for nogen ekstrem eller afvigende tolkning af islams helligskrifter, men er i overensstemmelse med den udlægning, der forfægtes af islams mest indflydelsesrige retslærde.
Hans opfordringer til vold og undertrykkelse er ganske enkelt mainstream islam.
Hvis han ikke skulle have lov at komme til landet for at gentage, hvad der fremgår af Koranen, hadith'en, sira'en, tafsir'en og den gangbare udlægning af shariaen – den islamiske lov – måtte konsekvensen jo blive, at alle disse skrifter skulle forbydes, da de er proppet med opfordringer til vold, terror og undertrykkelse.
Hvad bliver så det næste, der skal forbydes?
Vi vil ikke ind på den glidebane, for vi går ind for ytringsfrihed. Til gengæld vil vi have lov at sige vores mening om Philips, om dem, der har inviteret ham, og om den ideologi, han er talsmand for.
Vi vil ikke betale for vores egen undertrykkelse
Vi kan for det første slå fast, at det må være slut med at betragte Islamisk Trossamfund som en troværdig partner, som myndighederne skal tage med på råd, når det gælder integration af tilvandrede muslimer.
Det burde for længst være gået op for ikke bare regeringen, men for den presse, der i årevis har stået på spring som mikrofonholder for Islamisk Trossamfund og andre fortalere for det islamiske diktatur.
Desuden må vi opfordre regering, folketing og kommuner til at overveje, hvem det er, de i så rigt mål giver penge til i kraft af den vildtvoksende skov af "integrationsprojekter". Hvis modtagerne er sharia-tilhængere, kan de ikke også gå ind for integration, der ifølge samme lov er strengt forbudt.
Folk skal have lov at agitere for demokratiets afskaffelse og samfundets opløsning, men så må de selv skaffe midlerne til deres grundlovsstridige forehavende.
Endelig – og nok så vigtigt: Hvis muslimer skal have ret til at agitere for diktatur – og det skal de – må andre have lov til at sige, at det altså er det, de gør.
Så kan det ikke nytte, at anklagemyndigheden tjenstvilligt står på spring for at straffe borgere, der gentager, hvad troens vogtere siger om sig selv og deres projekt.
Kommentarer
Hvor kan man plukke roser . . .
13. april 2011 - Ida Fenger Bruun Norrild
Jeg anbefaler, at bruge tid på en middagsudsendelse på DR1 hvor De Radikales Manu Sareen og Imran Shah, der er talsperson for Islamisk Trossamfund får sig en liden snak om Søndagsgæsten, Bilal Philips.
Med hensyn til Imran Shah siger jeg slet ikke der ER noget galt med hans hjerne; jeg siger det LYDER sådan.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38887153:trossamfund-giv-pr%C3%A6dikant-en-chance.html
Pyha ...
13. april 2011 - Morten - - -
... hvor er jeg lettet over den holdning fra Selskabets side!
Det er præcis sådan, det skal være.
- - -
Kronik
13. april 2011 - Bjarne Hilmersson
Meget enig med Ida om ovenstående ,Men ville det ikke være passende at Sappo gav Manu Sareen( R ) mulighed for at skrive en artikel i Sappo efter mødet med Bilal Philips , Det ville være demokratisk Måske MS ville benytte lejligheden
til at invitere en repr fra Sappo,med til mødet, for en efterflg dialog,
Hr. Bilal Phillips
13. april 2011 - Bodil Sylvest Jensen
har været præsenteret som "ekstremist" i diverse nyhedsmedier. Men han siger intet andet end enhver kan læse sig til i Koranen og iagttage praktiseret i muslimske lande som Saudi Arabien og Afghanistan. Hvis han er ekstremist er Islam ekstrem.
Der synes i mainstream medierne at være en skjult agenda med at fremstille ham som ekstremist og en
éner. Aner man, at formålet er at fremstille herboende muslimer som havende en blødere udlægning af teksterne end Bilal Phillips?
Arabesque
13. april 2011 - Limewoody
Interessant var det, at i den udsendelse ovenstående indlæg henviser til, kunne Imran Shah og Manu Sareen finde fælles grundlag i, at der ikke er noget i vejen med religionen - islam forstås - men, at fortrædeligheder, så som vold mod kvinder, vold mod homoseksuelle bunder i sociale forhold. Ingen af de bemeldte herrer ser nogen modsigelse i, det faktum at islam jo normalt mener at omfatte alle livets forhold - altså en totalitær tankesæt. Dernæst har islamister - så som jo Imran Shah - ingen problemer med, at svinge med ytringsfrihedens fane i denne sag, men er larmende tavse når andre bliver forfulgt og dræbt på grund af at de har brugt deres ytringsfrihed. Skal vi ikke bare kalde ham/dem hyklere.
Problemet er også at politiker og muslim Manu Sareen i lige så høj grad blivet et problem frem for en løsning med sin betoning - næsten som et mantra - at det absolut ikke er religionen der er årsagen til problemet. Sålænge muslimer idelig bekræfter sig selv og hinanden i, at religionen ikke har fejl fastholdes de som slaver der ikke lader kommunismen eller andre totalitære systemer noget efter.
Imran Shah taler udenom på interviewerens spørgsmål på om han går ind for sharia -så selvfølgelig gør han det.
Og Danmarks Radios rolle? - er at mane det "højreorienterede" spøgelse frem (alt imens en magtliderlig ex-DKP-formand, exVSere, kravler nærmere på magten) og i øvrigt at hjælpe islamiseringen på vej.
Venter på Wikileaks og Information
13. april 2011 - Finn Boserup
Selvfølgelig skal Bilal Philips have lov at sige, hvad der passer ham, men jeg forventer samtidigt at pressen afdækker hans rabiate holdninger.
Måske vil Information og Wikileaks oven i købet referere, hvad han siger, når mikrofonen er slukket!
Uvederhæftigheden breder sig
13. april 2011 - Steen Marcussen
Islams troyanske araberhingst står med hovedet helt oppe på dommerbænken og puster dommerne i hovedet med vidtåbne næsebor medens den læsper "Glem ikke §266-b! straf mine fjender."
Hiz ut Tarhia på den sorte diamant hvor radikaliserede medlemmer fra de velpostrede stole tordner: "dræb danske soldater." Helvedesprædikanter der skal have lov til at radikalisere dansk-muslimsk ungdom selvom de forlængst er erklæret for "Persona non grata." Ja hold da op hvor vi er sukkersødt liberale.
Kan der overhovedet rejses tvivl om DERES rettigheder til at ytre deres midstream fortolkning af koranen. Nej, de har selvfølgelig retten på deres side. Der er jo ytringsfrihed i Danmark for en lille priviligeret del af den udefra kommende nydanske befolkning.
Pariaklassen i vort danske rets-apartheid repræsenteres af en flok sure gammeldanskere der bare skal huske hvem de er og holde kæften godt lukket ellers vanker der spanskrør..... det er jo dansk sharia og vores piskestraf.
Imedens farer vores vilde Krigsminister lækre Lene rundt og deler F16 fly og millioner af skattekroner ud til "oprørere" selvom hun lidt sent erkender : " Hvad dælen (ravjydsk)er det egentlig for nogle starutter vi hjælper. Hvem er de? Flere vil ikke identificere sig. Nej, de er bange. Det forstår jeg godt. Men for hvad?
Nu er det om at komme igang! Det kan ikke vente længere med at sende resten af vort luftvåben til Syrien - dér dræber den fæle diktator langt flere civile end det påståede folkemord i Libyen synes at gøre bortset fra NATO alliancens fly, der dræber oprørscivile og med deres små "uheld" støtter Gadaffis side af borgerkrigen. Godt vi har vores seje Anders på toppen af NATO-kransekagen. Han burde smide "sekrætær" væk fra sin fine titel og blot kalde sig general. Så kan Gadaffi bare komme an. Han er blot en sølle oberst og der er ingen der gider forfremme ham.
Der er logik i de to sammensatte temaer fordi, medens vi gebærder os i storpolitik (uden USA)går retssikkerheden totalt rabundus i Danmark. Så kan landet debattører og kronikører skrive sig blå i hovedet om de overgreb der udøves imod den etniske danske befolkning. Men pyt da. De kan da vente på rfetfærdigheden indtil vi har klaret hele Mellemøsten og blot tage deres straf og lære een gang for alle, at ytringsfrihed er en sandhed med modifikationer.
Godt gået Mor Danmark.
Imran Shah
13. april 2011 - Ida Fenger Bruun Norrild
Jeg kommer lige med DEN fra kl 12:20
Det er SÅ meget gys med tumlingen Imran Shah, så det er lige før Bilbal Phillips fremstår som en lille nuttebasse med specielle lyster, der kommer forbi på søndag for, ''at gøre kunster'' for de unge.
http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser/2011/04/13150814.htm
Manu Sareen
13. april 2011 - John Hansen
Limewoody skriver: "Problemet er også at politiker og muslim Manu Sareen..."
Men MS er netop ikke muslim. Han er Hindhu og kommer fra Indien og ikke Pakistan. Jeg husker at MS for få år siden faktisk var kritisk overfor islam. Bl.a. kunne man på P1 høre ham fortælle, at muslimer somme tider troede han var muslim, og om hvordan muslimer han ikke kandte kunne finde på, at sætte sig ved siden af ham i bussen og sige på urdu (fælles pakistank og indisk sprog) ting som "jeg har lige sendt min bror til udlandet for at blive trænet i hellig krig".
Siden blev MS lovet en plads i folketinget for De Radikale, og dermed forsvandt enhver islam kritik.
MS har solgt sin sjæl for en plads i folketinet!!
Håndvask
14. april 2011 - Ida Fenger Bruun Norrild
@Bjarne Hilmersson
Manu Sareen har ikke i sinde at dukke op til mødet, men kunne nok finde på at stå udenfor og demonstrere, som han gjorde ved Den sorte Diamant. Men hør selv i radioudsendelsen ordvalg og tonefald.
@Limewoody
Apropos hyklere så kunne Imran Shah og Manu Sareen ikke helt blive enige om, at al kriminalitet er socialt betinget, men det har i alt fald ikke en snus med religion at skaffe - hvis nogen skulle have været i tvivl.
Herlig klar besked fra Lars og Katrine
14. april 2011 - Tim Pallis
Det må nu være helt afklaret, at islam er islam som Erdogan siger. Hvornår stopper journalisterne og politikerne med deres tale om ekstremister og radikalisering. Det er der ikke noget der hedder. Man kunne nok sige, at islam er radikal eller ekstrem. Men det er bare superlativer. Som Ibn Warraq har sagt så godt, kan der godt være moderate muslimer, men islam er ikke moderat. Lad os også blive fri for al den snak om forskellen på islam og islamisme. Der er kun én mainstream eller ortodoks islam. Selvfølgelig er der et flertal af uvidende kulturmuslimer, for som født muslim er det dødsens farligt at falde fra sin tro. Nogle kulturmuslimer ved godt, hvad sharia-islam indeholder, men siger det ikke, men de fleste kan ikke nok koranisk arabisk til at kunne læse helligteksterne. Jeg er helt enig med Lars og Katrine i, at vi skal kunne høre, hvad de selv siger om deres religion. Og vi skal have lov til at sige, hvad islam indeholder af skidt og kanel, uden at der er dommere, som giver os dagbøder derfor. Lad mig tilslut også sige, at der selvfølgelig heller ikke er tale om islamofobi og hatespeach, når en budbringer af sandheden om islam siger sin mening om virkeligheden verden.
Debat?
14. april 2011 - Karl Erik Jensen
Der var/er ikke tale om debat i den pågældende radioudsendelsen, selv om udsendelsen hedder P1-debat. Talsmanden for Islamisk Trossamfund ville helt klart ikke debattere noget som helst - kun propagandere. Om talsmandens holdning til sharia var svaret en henvisning til Grundloven. Det var rent "Goddag mand - økseskaft". Fri debat forudsætter at man også debattere, dvs. bl.a. svarer meningsfuldt på spørgsmål. Men nu ved vi, hvad vi kan vente os, hvis Islam kommer til magten her i landet.
Tak til Trykkefrihedsselskabet - Ynkelige Radikale
14. april 2011 - Niels Jørgensen
Det bliver spændende at se hvordan de Radikale bortforklarer hvad Islam virkelig står for. Det bliver også spændende at se hvordan mikrofonholderne ikke stiller de kritiske spørgsmål.
Og Manu Sareen. Han har jo arbejdet med "Integration" i mange år, og der er det altid "tonen", som det er galt med. Aldrig de stakkels muslimer, som ikke kan klare sig selv. Hverken i Danmark eller hjemme.
Kan nogen nævne blot eet land, hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer?
Manu Sareen - funktionel muslim.
14. april 2011 - Limewoody
@John Hansen.
Om Manu Sareen er muslim, hindu eller Norsk Broder er vel ikke det afgørende.
Det afgørende er, at han overhovedet bekræfter IS i hans vildfarelse mht. religion. Min pointe er hvis dialogen med muslimer indebærer at man kun kan føre denne på islams grund - så bliver bliver samtalen kun en pseudo-debat. Og det var jo netop hvad den blev. "Debatten" havde formentlig et helt andet sigte nemlig mission og propaganda og at tilføje legitimitet til ISs synspunkter.
Manu Sareens rolle reduceres således til dhimmiens rolle. Ikke ulig Jørgen Bæk Simonsens, Edward Saids, Karen Armstrong, Michael Irving Jensens, Jakob Holdts, Buraq Obamas, John Stewards mmml.
Praktfuldt KLART skrevet.
14. april 2011 - Kirsten Iskov
Kære Katrine og Lars.
En praktfuld KLAR og OPRIGTIGT skrevet artikel.
Jeg sad og så en dialog på T.V.imellem " En ung meget stærk troende Islamist " ( som personligt selv havde inviteret GÆSTEN her til landet ),og så " En ung indisk / parkistansk Folketingsmand Manu Sareens " der` altid ønsker at fremstå, som en meget fredelig og upartisk ven af DK.
Men jo alligevel mest , som " en STOR VEN " af især " De Muslimske unge mænd ", og der savnede jeg ET RIGTIGT MANDFOLK , der`tør kalde EN SPADE for EN SPADE, og forsvare vort frie åbne samfund.
Hvad han IKKE TURDE gøre FRIT , som jo er SELVSENSUR( sikkert af hensyn til sin egen personlige sikkerhed ).Han var tydeligt bange.
Men,vores Islamiske ven sagde frit på DR.2 kl. 17:30 i går, da han blev spurgt : " At det er på grund af " danskernes ISLAMOFOBI ", man netop havde været så forudseende, at invitere " Hans Islamitiske GÆST" til DK.
Fordi " De Muslimske unge mænd " i DK er FORFULDT her i landet på grund af deres religiøse overbevisning.Disse pæne religiøse unge mænd trives IKKE her hos os, på grund af vor RACISME og forfølgelse af dem.
ALTSÅ, ER DET ER DEN ETNISKE DANSKER DER ER GAL PÅ DEN, og IKKE de unge Muslimske mænd.
Forstå DET hvem der`kan.
Det er ALTID sådan Islam taler om andre end dem selv. DE ER SLET IKKE SPOR FREMMEDFJENSKE og RACISTER, men det er netop DANSKEREN der er problemet , fordi han IKKE vil lade sig dirigere af Islamisterne. Og derfor bør man hjælpe " disse utilpassede unge mænd " med, at få dem til at INDSEE, at DE ALDRIG VIL BLIVE VELKOMMEN IBLANDT danskerne.
Fordi vi IKKE VIL VOLD-HÆVN og MORD imod vore egne , hverken i familien( søster og brodermord på grund af Islams lære / love ) eller i samfundet ( som Islams lære prædiker, som værende en universel SAND TRO og SAND LÆRDOM, og som værende den eneste retfærdigt TRO ).
Sagen er DEN, at det er OMVENDT.
At, det netop er " de unge mænd " der` IKKE TØR tale Islam midt imod og gå fra Islam, gifte sig med " En sød dansk pige " , og blive en del af landet.
Hvis han gør det koster det ham hans liv med HELE SIN FAMILIE ( han bliver udstødt, ligesom de unge kvinder bliver det,og selvfølgeligt " SOM ALLAHS STRAF "for hans ulydighed ), eller han må flygte hen hvor ingen kender ham.
Via Islams Forkyndelse om, at Homoseksuelle bør dræbes / henrettes, og kvinder tæves til LYDIGHED, er det OGSÅ indforstået med, at TÆV, VOLD og MORD også vil RAMME dem selv i deres eget hjem ,hvis de IKKE adlyder PATRIAKATET ( fædrene , onklerne , brødrene osv ) inden for Islam.
Og det betyder i det daglige , at " De unge Muslimske mænd " SKAL indordne og UNDERKASTE sig Islams lære ,enten DE ØNSKER / VIL DET, ELLER EJ.
DE HAR INTET VALG, desværre.
Derfor er det EN SKANDALE , at vi BARE SER PÅ, medens vore " Muslimske unge mænd " gang på gang bliver TVUNGET til , at SE ( på de Arabiske kanaler )og derfra lære løgne om vesten , og høre på " DEN SINDSYGE VOLDELIGE PERVERSE RELIGION "via rabiate Immamers lære.
DET KALDER JEG EN SKANDALE, OG HAR INTET MED NOGEN SOM HELST FORNUFTIGT lære at gøre,eller om et levedygtigt FREMTIDSPERSPEKTIV. Der` er INTET FREMADRETTET GODT LIV for DISSE RODLØSE UNGE MÆND i vort land, i sådanne Immamers undervisning , og i deres Muslimske familier, snarer tværtimod.
Disse unge utilpassede mænd vi jo SELV blive mindst lige så RABIATE , som deres Immamer er det, om ikke meget mere.
Derfor vil vi en dag SE " Selvmordskandidater "springe sig selv, og vort lands bygninger i luften, også her i Norden.
Fordi VI SKAL JO OGSÅ LÆRE, AT FRYGTE FOR ISLAMS MAGT ,og BLIVE RIGTIG ALVORLIG BANGE FOR Islamisterne , og den MAGT ISLAM ønsker sig her hos os, i det fredelige Norden.
Det vil PET ikke kunne forhindre i det virkelige liv, men vi kan OPLYSE vort LAND om ( ved at tALE og SKRIVE islam synder og sammen )hvilken EN OPRIGTIG trudsel Islam er ,og ikke kun her hos os , men overalt i verden.
Islam ER PÅ FREMMARS, ligesom Nazisterne og Kommunisterne var det før 2. verdenskrig.
Derfor SER du netop " BORDERKRIGE " i Mellemøsten, hvor BRØDRE dræber deres egne BRØDRE / Familier.
Og deres hjem og egendele bliver brændt op til INGENTING.
Hvis de ikke dræber hinanden med krut og kugler, så sulter de hinanden ihjel, der`er mange måder man kan dræbe sine fjender på, også inden for ISLAM ( den samme tro ).
K.Iskov.
København Universitets arrangement: Måske moske
15. april 2011 - Tine
København Universitets arrangement: Måske moske (se facebook)
Hvorfor har humanitisk fakultet gået med til at Khalid Alsubeihi skal på programmet til måske moske?
Københavns Kommune har tidligere følt sig nødsaget til at stoppe samarbejdet med ham, da han havde hyret den homohadende amerikanske imam, imam Sheikh Khalid Yasin. Han taler imod ligestilling, kaldt kvinders ligestilling for en vrangforestilling, beskrevet både 11. september-angrebene og AIDS-virussen som amerikanske konspirationer, og for dødsstraf for homoseksualitet, og Khalid Alsubeihi har haft en forbindelse her. Desuden har han udtalt anerkendelse af Hizb ut-Tahrirs sociale arbejde.
Derudover har han billeder af Islamic Online University på sin profil. Ja og gæt hvem der er instruktør på dette "universitet"....Bilal Philips.
Facebook:
http://www.facebook.com/event.php?eid=163696680350301&ref=ts
Desuden censurerer administratorne siden og leger politi. Jeg vil godt vide hvem administrator for gruppen er, og hvem der er hovedansvarlig for arrangementet.
Der har tidligere været problemer med dette arrangement, da der har været inviteret ekstremister