Udviklingen i den arabiske verden ruller meget hurtigt i disse dage: fra forår til isvinter til utilsløret barbari.
Her er de egyptiske rettroendes seneste påfund: genindførelse af jizya'en, dvs. den kopskat eller tribut, som de muslimske herrer ned gennem historien traditionelt har pålagt overvundne vantro som modydelse for overhovedet at lade dem leve.
Ifølge Sapphos kolumnist Raymond Ibrahim vokser kravet om jizya dag for dag.
For står det ikke skrevet i Koranens sura 9, vers 29:
"Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans Udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften [dvs. kristne og jøder, red.], skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de er kuet og rede til at betale skat [dvs. jizya, red.]".
Altså: Kristne og jøder kan redde livet, hvis de villigt underkaster sig islams herredømme og betaler underkastelsesskatten; andre vantro skal slås ihjel.
Kommende kristenforfølgelser
Blandt talsmændene for en genindførelse af jizya'en, der blev afskaffet i midten af det 19. århundrede efter pres fra den britiske kolonimagt, er Ahmed Imran, parlamentskandidat for Egyptens salafistiske parti, der vandt ca. 20 pct. af stemmerne ved det nylige parlamentsvalg
Muhammed Saad Katatni, generalsekretæren for Det Muslimske Broderskabs Friheds- og Retfærdighedsparti, der opnåede 40 pct. af stemmerne – og altså har flertal i det nye "demokratiske" Egypten sammen med salafisterne, er citeret for den udtalelse, at kopterne – de egyptiske kristne – ikke skal betale jizya nu!
Hvilket altså røber, at tanken ikke ligger Broderskabet fjernt, men kan omsættes til praktisk politik, når tiden er moden. Det vil formentlig sige, når den vestlige opinion er blevet tilstrækkeligt bearbejdet til at acceptere kristenforfølgelserne som den naturligste sag af verden.
Sidste sommer var en koptisk præst nær ved at blive dræbt af salafister, efter at han havde erklæret, at kopterne under ingen omstændigheder ville betale jizya.
Den ellevilde Irving
Den 23. februar i år, ved begyndelsen til "det arabiske forår", var jeg sammen med den ofte benyttede islam-ekspert Michael Irving Jensen inviteret i P1 Debatten efter middagsradioavisen.
Nu skulle jeg have tørt på, forstod jeg. Michael Irving Jensen var så ellevild, at han havde svært ved at styre sine bevægelser.
Efter det folkelige oprør mod undertrykkerne, sagde Irving, måtte jeg omsider indse, at islam udmærket kan forenes med demokrati og frihed, og den logiske følge af denne glædelige udvikling måtte være, at jeg opgav mit tidligere pessimistiske syn på islam.
Faktisk var det nu min pligt at udtrykke begejstring for de vidunderlige tildragelser en del af verden, som var blevet så forfærdelig bagtalt.
Jeg anbefalede, at man slog koldt vand i blodet og afventede udviklingen. Hvis det om et halvt år var gået så godt, som Irving stillede i udsigt, ville jeg hellere end gerne komme tilbage i studiet og indrømme min fejltagelse.
Derefter har ingen dansk radio eller tv-kanal inviteret mig inden for. Jeg er siden februar blevet interviewet af bl.a. canadisk, russisk, israelsk og arabisk fjernsyn (al-Jazeera), men i Danmark vil man ikke se mig, og det forstår jeg udmærket.
Frygter man, at jeg ville benytte lejligheden til at rippe op i Hamas-tilhængeren Michael Irving Jensens forudsigelser?
Det ville så fald betyde, at de elektroniske medier ikke ville kunne bruge Irving som sandsiger næste gang, der skal udsendes beroligende budskaber om, hvor godt det går i det sharia-styrede Egypten.
Det ville ikke være så godt. For det gælder tilsyneladende for medierne om at lægge det arabiske forår bag sig i størst mulig ubemærkethed, og det kan jeg i hvert fald ikke bruges til.
Voksende forklaringsproblem
Men hvor længe vil denne fremgangsmåde løse den vestlige meningselites problemer?
Man kan trods alle bestræbelser ikke i længden skjule, hvad der går for sig i de arabiske lande, som Vesten er så stolt over at have hjulpet til "frihed" og "demokrati".
Erfaringen er desværre, at når muslimske arabere får ret til selv at vælge, så stemmer de på religiøse partier, som lover at indføre sharia, dvs. en teokratisk totalitarisme, der garanterer, at landene aldrig kan blive udviklede, men er dømt til evig fattigdom, retsløshed og fordummelse.
En eller anden form for diktatur er den eneste mulige styreform i lande, hvis befolkning bekender sig til profetens lære. Det kan være militærdiktatur, klanstyre, kleptokrati, fyrstelig enevælde, præstestyre eller kombinationer af disse.
Demokrati og frihed i vestlig forstand kan aldrig komme på tale, så længe islam behersker sindene.
Og i lande med muslimsk indvandring vil friheden blive indskrænket i takt med antallet af muslimer.
Det er denne sandhed, der for alt i verden ikke må siges. Men det er også den sandhed, der med tiden vil gå op for stadigt flere i Danmark og resten af Vesten.
Islams apologeter er på taberkurs, og jo længere de holder kursen, des større bliver deres forklaringsproblem.
Kommentarer
Der skal brydes med Islam i Danmark
18. december 2011 - Tine
Det er ved at gå samme vej i Danmark
Julen må ikke støde indvandrere
http://jp.dk/indland/article2640573.ece
Vi bliver nød til at bryde med Islam der hvor vi går på klingen af hinanden.
Det betyder at vi er nød til at indgå en skriftlig kontrakt med alle muslimer i dette land.
Det kunne være nogenlunde som det her:
Går du ind for sharia i nogen som helst form: UD!
Går dit barn ikke i en dansk folkeskole de første 7 klassetrin: UD!
Er du kriminel eller er med i bander: UD!
Kan du ikke leve som en moderat dansker: UD!
ER du meget mere religiøs end en normal dansker: UD!
SENDER du dine børn på genopdragelsesrejse: UD!
Ønsker du stormoske eller flere moskeer i DK: UD!
Går du ikke ind for ligestilling og pakker din kone og pigebørn ind i tørklæde, hijab, burka: UD!
Kan du ikke tolerere kritik af Islam og Muhammed: UD!
Ønsker du ikke at integrere dig i det danske samfund, og i stedet for danner du parrallelsamfund: UD!
Hold din religion privat også mht. din påklædning og religiøse symboler i offentligheden ellers: UD!
Ønsker du børnebrude: UD!
Tror du at koranen er det direkte budskab fra gud ord for ord: UD!
Er du familiesammenført: UD!
Er du radikal Imam: UD!
Kan du ikke snakke dansk (det er der mange der ikke kan, og de gør det bestemt ikke imellem hinanden): UD!
Er du Palæstinenser, Somalier eller Pakistaner, Libaneser, Iraker, Tyrker, Højst sandsynlig UD! Hvis du ikke har arbejde og koster samfundet eller er kriminel.
Støtter du ikke op omkring danske værdier og er en del af teamet: UD!
Er du i et FÆTTER/KUSINE ægteskab (mulighed for handicappede børn, Større udgifter): UD!
Er du barn af et FÆTTER/KUSINE ægteskab: UD!
Igangsætter du og udøver du social kontrol: UD!
Har du en ære du skal opretholde: UD!
Omskærer du dine pigebørn: UD!
Gør du ikke oprør mod alle de kristne der dræbes i Mellemøsten: UD!
Kan du ikke brødføde dine egne børn og familie, og lever du på offentlig forsørgelse: UD!
Generer du danskerer ud fra danskernes egen målestok: UD!
Kan i ikke tage disse problemer op i jeres egne grupper: UD!
Prøver du at overskudsbefolke Danmark med muslimer ved at føde mange børn (også hvis du har mere end 2-3 børn): UD!
Er der mere end 2% muslimer af den totale befolkning, skal der sendes muslimer hjem. Dette tal skulle gerne ligge på under 1 procent.
Få dem til at skrive under, og hvis de ikke overholder: UD! Hvis de ikke gider at skrive under: UD!
Hvis folk ikke er tilnærmelsesvis enige, er de islamister eller venstre-ekstremister. Så kan også DE komme UD!
Det skal nødvendigvis ikke følges fra punkt til prikke, men det skal være en modvægt til totalitære folk, som Anna Mee Allerslev.
Venstrefløjen tør ikke tage det uundgåelige opgør med Islam, der vil komme og allerede er her. Venstrefløjen er direkte forbryderiske mod Danmark, og det er udelukkende DERES skyld at vi har de problemer vi har i dag ved ikke at undersøge, screene og få korrekt viden om Islam og muslimer før de kom ind i landet. Nu ser vi i dag kaskader af problemer fra folk, der ikke blev sorteret fra vha. et filter baseret på korrekt viden omkring Islam og muslimer, og hvilke værdier vi vil acceptere fra dem.
Udrensning af anderledes tænkende
18. december 2011 - C.Halvorsen
@ Tine
Jeg forstår ikke din kommentar.
Betyder det,at mennesker, som er modstandere af § 266B, uden tøven vil udvise folk, der er uenige med dem?
"Hvis folk ikke er tilnærmelsesvis enige, er de islamister eller venstre-ekstremister. Så kan også DE komme UD!"
2
Er der nogle der kender til den muslimske lobby?
18. december 2011 - Tine
Er der nogle der kender til den muslimske lobby hos københavns kommune og folk med magt?
Jeg tænker her bestemt på Anna Mee Allerslev og Zubair Butt Hussein, og hvor hun ved et møde hvor han var med, sagde at der ikke var ghettoer i DK. Det var sikkert Zubair der havde skubbet på for at få det igennem.
Kender folk til andre situationer og mennesker?
@ C. hvalros
Læs det igen og igen indtil du har forstået det.
Repatriering er løsningen
18. december 2011 - Henrik Schouw
Det er så vidt jeg ved dokumenteret, at det koster det danske samfund ca. 30 milliarder kroner om året at brødføde u-integrerbare "nydanskere" (som det så floromvundet kaldes). Tilbyd dem en ret stor sum penge for frivilligt at forlade Danmark med krav om aldrig mere at sætte deres ben på dansk jord. Asylansøgere, der har fået afslag, skal uanset internationale konventioner, returneres til deres hjemlande eller til andre lande, der vil modtage dem (f.eks. Sverige).
Folk, der er statsløse skal kunne vælge, hvorhen de vil sendes hen - og så må modtagerlandet finde ud af, hvor de skal anbringes. Vil modtagerlandet ikke modtage dem, skal al financiel støtte til pågældende land stoppes.
Internationalt vil Danmarks anseelse lide skade blandt andre venstredrejede meningsdannere. Men i løbet af en kort årrække vil Danmark blive rollemodel for stater, der nu har endnu større problemer, end vi har haft, fordi vi viste vejen ud af problemet.
Jeg er blevet belært om, at de internationale konventioner, Danmark har tilsluttet sig vedr. flygtninge og indvandrerer - som alle himler op om, når de mener, der sker brud på disse konventioner - alene er hensigtserklæringer. Dvs en ageren, som man vil tilstræbe - og ikke love at overholde i al evighed. Da forholdene siden disse konventioner blev indgåede har ændret sig radikalt, mener jeg ikke, man skal være forpligtede til at overholde dem. Så blæs på konventionerne og de "eksperter", der påberåber sig ret til at dømme pga konventioner, der ikke bliver overholdt.
Jeg bor i et område, hvor "det nye herrefolk" chikanerer danskere i uhyggelig grad, og tilmed kan lukrere på det danske velfærdssystem helt ud i de yderste fortolknings-hjørner - godt hjulpet af en hær af offentligt ansatte behandlere, der ønsker at bevare deres velbetalte jobs uden skelen til Danmarks fremtid.
Så vidt jeg ved, er der ikke mange lande, der servicerer hr. og fru Jensen og deres børn, når de ønsker at bosæte sig i fremmede lande.
Henrik Schouw
18. december 2011 - Tine
@ Henrik Schouw
Enig i det meste, dog ikke dette
"Tilbyd dem en ret stor sum penge"
De skal sendes hjem uden særlig meget, og vi skal have vores penge igen, som de har snydt sig til og taget fra os. Vi kan ikke få alle igen, men så kan de lære at der er konsekvenser for deres opførsel!
Når vi så gør dette regnskab op, og der skal ikke være mange penge i underskud ellers tager vi pant i deres boliger, så kan vi hjælpe dem igennem bistand og udvikling i DERES land på VORES BETINGELSER.
Tiden er kommet til at tage pant i deres boliger, og så ellers repatriere muslimerne. Nu er der ro i deres lande.
Tak Lars Hedegaard - Spørg således
18. december 2011 - Niels Jørgensen
Først og fremmest tak for din utrættelige og modige indsats for at Danmark ikke sakl synke ned i samme niveau, som de muslimske lande.
Hvis du får chancen for at stille spørgsmål til de naive, så prøv dette:
Kan du nævne bare et muslimsk land, som lever i fred, frihed og fremgang?
Og om indvandringen:
Kan du nævne blote et land, hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer?
Fred eller ufred
18. december 2011 - Jorgen Faxholm
@Niels - helt enig med dig - og for at understrege: ogsaa jeg er imod den totalt anakronistiske, samfundsfjendtlige 'kultur' kaldet islam.
Men fred eller ufred optraeder naesten altid naar modstridende kulturer moedes. Europaere i Amerika anno 1500, evangelister i Afrika anno 1800, osv.
Saa det KAN sagtens vaere vaertslandet, der skaber ufreden.
Hvis du vil have et bevis for denne paastand kan du bare laese Tine's indlaeg ovenfor.
Paa den positive side er det selvfoelgelig godt, at osse den slags mennesker ustraffet kan faa afloeb for frustrationerne pga det rimelige maal af ytringsfrihed, vi har.
Saa laenge de ikke har magt som agt.
Gør udlæg i Ulandsbistanden
18. december 2011 - Niels Jørgensen
@ Tine & Jorgen
Man burde trække i ulandsbistanden til de lande, som ikke vil tage deres egne borgere hjem.
Hver indvandrer af ikke-vestlig oprindelse (kode for muslim) koster 2 millioner kroner.
Hvis man vil hjælpe så tænk på hvor mange skoler, brønde og andet man kunne få for det.
Først når man mærker konsekvensen af at skulle leve, som for 1.400 år siden i den arabiske ørken, vil man forstå problemet.
Faktisk spurgte jeg er palæstinenser på Vestbredden her i foråret hvorfor de akcepterer plakater i lygtepælene med selvmordsterrorristerne og så de sædvanlige billder af præsidenten (Abumassan)? For kan man tænke sig at nogen vil investere penge i Palæstinan, når de hænger fast i voldsdyrkelsen?
Jeg var også så dum at give penge til at palæstinenserne kunne købe kunstvandingsanlæggene af Israelerne i Gaza, da jøderne trak sig ud. Og hvad skete? Gartnerierne, som tidligere under jødisk ejerkab gav arbejdspladser, og grøntsager til mane palæstinensere, de er nu golde og benyttes til raketaffyring imod Israel.
Fredens religion lyder hult
Her er Danmarks Islam-apologeter!
19. december 2011 - Tine
Her er Danmarks Islam-apologeter!
Der er mange flere, men disse er særdeles fremhævende.
Socialdemokratiet
Nicolai Wammen, Har samarbejdet med islamister i Århus i flere år for at få muslimske stemmer
De Radikale
Margrethe Vesterager
Anna Mee Allerslev samarbejder med Zubair Butt Hussein
Zenia Stampe
Marianne Jelved
RUC
Gabi Schmidt
KU
Institut for Tværkulturelle og Regionale Studier (ToRS)
http://tors.ku.dk/
"Islam" forskere
Jørgen Bæk Simonsen
Jørgen S. Nielsen
Jakob Skovgaard-Petersen
Center for Studier af Lighed og Multikulturalisme (CESEM)
http://cesem.ku.dk
Enhedslisten
Pernille Skipper
Johanne Schmidt
Dansk Flygtningehjælp
Hans Gammeltoft-Hansen
Institutioner
DR, KU, RUC, Politiken, Københavns kommune
Politiken
Anita Bay Bundegaard
Rune Engelbrecht
Lektor
Lene Myong Petersen
Politiet
Kommunikationschef, Jens Harder Højbjerg (muslim)
Per Larsen, samarbejder med København Kommunes integrationsudvalg og har sagt at lømlerne er ikke mere en et håndfuld (!!).
Der skal ryddes gevaldigt op disse steder, og hos disse personer
Desuden skal advokaterne også granskes i sømmene
Advokat
Bjørn Elmquist + flere
Føler de ikke et eller andet sted at de har brug for at undskylde? Komme ud med nogle forklaringer? Eller opfører de sig ligesom kommunist Ole?
Halløj med anførselstegn
20. december 2011 - Tommy Jørgart
Tine,
jeg nyder din kompromisløse stil.
Men på min skærm står der
"Islam"
Der skulle nok stå "Islam", altså ordet Islam med anførselstegn (gåseøjne) foran og bagved, og det skrev du nok på dit tastatur. Jeg var ude for det samme for måneder siden og gik da over til apostroffer såsom 'Islam', hvilket virkede som en tilfredsstillende løsning i forhold til quot-halløjet. Jeg kan sagtens finde flere eksempler. (Man må frygte, at mine to anførselstegn i linie 5 er lavet til ", hvorved forståeligheden af denne tekst bliver ødelagt, men kloge folk vil nok kunne rekonstruere).
Lars Hedegaards artikel, der starter denne klumme, har normale anførselstegn. Det ville jeg gerne gå over til, da det er bedre retskrivning og bedre stil, men tør jeg?
Sappho bedes give råd i dette spørgsmål. Der må da være andre, det irriterer?
Anførselstegn nu i orden for mit vedkommende
20. december 2011 - Tommy Jørgart
Tillad mig at konstatere, at mit indlæg "Halløj med anførselstegn" står præcis, som jeg skrev det på min pc. Kan Sappho evt. oplyse, hvordan også Tines anførselstegn kan komme igennem som anførselstegn?
hvad er problemet?
21. december 2011 - peter kocsis
Hedegård
"Blandt talsmændene for en genindførelse af jizyaen, der blev afskaffet i midten af det 19. århundrede efter pres fra den britiske kolonimagt, er Ahmed Imran, parlamentskandidat for Egyptens salafistiske parti, der vandt ca. 20 pct. af stemmerne ved det nylige parlamentsvalg"
Jeg forstår ikke rigtig meneingen med dit indlæg.
At jøder og kristne skal betale Jizya betyder, at de ikke skal betale den muslimske skat.
Eller mener du, at jøder og kristne ikke skal betale skat i det hele taget?
Mener du så også ,at det er forkert, at jøder og muslimer betaler skat i Danmark?
tine
"Der skal ryddes gevaldigt op disse steder, og hos disse personer"
Mener du ligesom Breivik?
forår
21. december 2011 - kurt rosenstrøm
Jeg mener, at der snart må gøres noget ved islamiseringen af Danmark, for det går meget stærkt på grund af Islams nyttige idioter.
For som vi sidst ser her ved juletid, sidder de nyttige idioter i form af skoleledere og lærere og udbreder deres selvdestruerende holdning.
"Nu må vi endelig ikke krænke vores muslimske medborgere, derfor "Intet juletræ eller nissehuer."
Men krænker man muslimske elever, hvis forældre er indvandret til Danmark, ved at underkende sine egne traditioner? Demokrati og ytringsfrihed er jo også en tradition, og de fænomener kan muslimerne heller ikke lide, skal de med tiden også afskaffes?
Men hvorfor optræder mennesker så åbenlys absurd i deres egen kultur – i deres eget land ?
Efter min opfattelse er vi her vidne til et overraskende social psykologisk massefænomen. Indvandringen har i lyset af kulturrelativismen – populært sagt: alle kulturer er lige gode – skabt en omfattende psykose hvis første kendetræk er, at virkeligheden fortrænges og med den den sunde fornuft. Folk er populært sagt blevet kuldret.
Objektivt set opstår psykoser som en følge af biologiske, psykologiske og sociale årsager. F.eks. kan gruppepres eller mere direkte moralsk pres fra samfundet tilsammen få mennesker til at opleve virkeligheden anderledes end den virkelig er.
Hvis Gøbbels derfor havde levet, havde han klappet i hænderne af både begejstring og forundring over den adfærd, der breder sig som ringe i Europa. I Tyskland måtte jo nazisterne give fortabt på trods omfattende propaganda. Tyskerne hadede ikke jøderne.
Men herhjemme - anført af de intellektuelle og akademiske tosser - breder psykosen sig som en steppebrand. Selv 60,ernes og 70,ernes forelskelse i socialismen kan ikke sammenlignes med nutidens intellektuelle massepsykose.
Multikulturisme er godt og ikke mindst må Islam må bydes velkommen i menneskelighedens storslåede navn.
At multikulturalisme imdlertid er en katastrofe – hvilket er meget let at føre bevis for - og fører til opløsning af enhver national folkelig sammen-hæng preller imidlertid af på de intellektuelle som vand på en gås.
Derfor sidder der mennesker i alle institutioner og fører an i pressen for at sprede steppebranden, når kritikken indfinder sig.
Multikulturisme er en velsignelse, kæmp for dens gennemførelse for du er en del af menneskeheden, og verdens befolkninger er derfor dine brødre og søstre.
En ting er derfor, at et land har et brutalt militært styre, der holder folk nede med drab og tortur, et andet er et system der i ly af demokratiet holder folk nede ved hjælp af internationale konventioner og love ( paragraf 266b)der skader landet, foruden offentlig moralsk hjernevask gennem medierne, der minder om de glade socialistiske dage i Sovjetunionen og DDR.
I et land der næsten har verdensrekord i nedsatte udvalg, findes der så et udvalg der skal diskutere indvandringens betydning for Danmark. Nej det gør der ikke, for det er politisk ukorrekt. En diskussion om Danmarks opløsning af sammenhænge og fællesskab er politisk ukorrekt.
Derfor nærmer det danske forår sig, selv om de venstreorienterede brunskjorter af nazistisk og fascistisk karat uden tvivl vil vente i gaderne.
Men danskerne kan ikke vedblive at være tavse overfor den islamisering af samfundet, der gennemsyrer hele Europa. Vi må snart op på barrikaderne, og metoderne afhænger af udviklingen
hvilke metoder
21. december 2011 - peter kocsis
kurt rosenstrøm
"Men danskerne kan ikke vedblive at være tavse overfor den islamisering af samfundet, der gennemsyrer hele Europa. Vi må snart op på barrikaderne, og metoderne afhænger af udviklingen"
må vi høre lidt om metoderne?
Metoder
22. december 2011 - kurt Rosenstrøm
"må vi høre lidt om metoderne?"
Nå! Peter kocsis - metoderne - dem er du meget interesseret i, men det kan jeg da godt forstå, for muslimer har jo en bred vifte af metoder overfor dem, de ikke er enige med.
Men nu jeg er jo ikke muslim, så du må spørge dine trosfælder eller lede efter metoderne på nettet, der er forskellige varitioner.
Men har du aldrig hørt ordene: "SIG DET MED BLOMSTER"? Man ringer til et blomsterfirma og bgeder dem sende blomster - tidsler - ud, til dem man vil kontakte.
Kan man ikke lide dem, så skriver man fx: "fy! slemme dreng, kan du så opføre dig ordentligt ellers kommer far efter dig"-eller noget i den dur.
Det kaldes humør-metoden, men da muslimer ikke aner hvad humor er, så bruger de naturligvis aldrig humør-metoden. Men nu kan du fortælle metoden videre til alle dem du kender, det skulle forbedre integrationen.
Kan du have en rigtig god Jul! med nissehuer, juletræ og flæskesteg som vor mor lavede den.
tak for tissel kurt
22. december 2011 - peter kocsis
kurt Rosenstrøm
"Men har du aldrig hørt ordene: "SIG DET MED BLOMSTER"? Man ringer til et blomsterfirma og bgeder dem sende blomster - tidsler - ud, til dem man vil kontakte. "
Mig muslim ikke vide at dansk blomsthandler haver tisler i foretningæn.
Men tussind tak for go ide!
jag vil sendte tisel til Pia kærgård og andre rassister.
"Kan du have en rigtig god Jul! med nissehuer, juletræ og flæskesteg som vor mor lavede den."
Mig ikke spise grise fordi Pia kærgård fyldte dem med pancilin og andet gift.