Jeg har de seneste dage været genstand for en del presseomtale, og det er måske på sin plads, at jeg selv fortæller, hvordan jeg har oplevet reaktionerne på mordforsøget uden for min bopæl på Frederiksberg den 5. februar.
Især fordi jeg gerne vil foregribe mytedannelser.
Først og fremmest den myte, at jeg efter skudepisoden skulle være blevet ombølget af mediernes og politikernes udelte sympati, og at alle nu samles i et stålfast forsvar for ytringsfriheden.
Altså noget i retning af det opråb, man dagen efter kunne læse i en redaktionel kommentar i Politiken.
Det jeg havde været ude for, skrev chefredaktør Bo Lidegaard, ”kalder på hele samfundets øjeblikkelige, ubetingede og automatiske solidaritet”.
Det er i hvert fald et fremskridt sammenlignet med dengang i 2011, da Politiken-skribenten Anita Bay Bundegaard i et hollandsk fjernsynsprogram forlangte, at staten skulle retsforfølge ”farlige meninger” – heriblandt mine meninger.
Eller dengang Bo Lidegaards forgænger på chefredaktørposten, Tøger Seidenfaden, krøb rundt i sølet for 100.000 påståede efterkommere efter en profet, der muligvis har levet i 600-tallet.
Det er i øvrigt så som så med Politikens egen solidaritet.
Chefredaktør Lidegaards leder på forsiden starter med at udtrykke sin glæde over, at jeg ikke er død, men går hurtigt over til at forklare, hvilket usselt kryb jeg er – med alle mine ”forvrøvlede, hadefulde og fornedrende udtalelser om muslimer i Danmark.”
Hvis avisen havde interesseret sig for, hvad jeg har sagt og skrevet, ville den vide, at jeg næsten aldrig har udtalt mig om muslimer – og i hvert fald aldrig specifikt om dem, der bor i Danmark – men at mit ærinde har været at beskrive og kritisere islam.
Muslimer er, mener jeg, ofre for en syg politisk ideologi, der mere ligner nazisme og kommunisme end den ligner religion.
Så blev jeg godt nok fanget i at have sagt noget, der med opbydelse af al mulig ond vilje kunne udlægges som en grundløs beskyldning mod samtlige muslimske mænd i verden – vel mindst en halv milliard.
Jeg skulle have udtrykt det synspunkt, at de hver og en voldtog deres egne døtre. Da jeg til min bestyrtelse opdagede, at nogen faktisk tillagde mig et sådant synspunkt, skyndte jeg mig i pressen og fortalte, at det naturligvis aldrig havde været min agt at påstå noget så åndssvagt.
Efter behandling i tre retsinstanser står det klart, at udtalelsen for det første var taget ud af en meget længere sammenhæng og desuden ikke havde været beregnet på udbredelse i offentligheden.
Det får dog ikke Politiken til at holde inde. Dagen efter at jeg skulle have været myrdet, gentager avisen de anklager om voldtægter, som jeg måtte bruge halvandet år på at rense mig for i byretten, landsretten og Højesteret.
Derfor må Politikens læsere også udmærket kunne forstå avisens karakteristik af mig som ”paranoid” og besat af ”rabiate holdninger”. Og på den baggrund er det vel heller ikke så svært at forstå attentatmandens bevæggrunde til at ville ekspedere mig ud af denne verden.
Hvis det skal gøre det ud for solidaritet med en mand, der få timer forinden måtte slås for sit liv, så foretrækker jeg de hellige krigere, der i det mindste ikke lægger skjul på deres hensigter.
I øvrigt er Politiken ikke ene om denne særprægede form for solidaritet. Flere af de andre medier benyttede skudepisoden på Frederiksberg til atter at offentliggøre de udtalelser, som Højesteret sidste år afgjorde ikke havde været fremsat med henblik på offentliggørelse.
Det minder mig om den berømte avisoverskrift: ”Morderen fra Kolding frikendt”.
Vender vi os til de politiske reaktioner, så er man også her ved at opbygge en myte om, at i farens stund stod alle sammen om at værne ytringsfriheden.
Nå ja, lige bortset fra at Bo Lidegaards særlige venner i Det Radikale Venstre vistnok ikke har sagt noget.
Men ellers er det nydeligt, hvad diverse partiledere anført af statsministeren har udtalt.
Bragesnak
Det spørgsmål, der imidlertid specielt interesserer mig, er, hvad politikerne agter at gøre for forsvare ytringsfriheden, for den forsvares i hvert ikke ved festtaler.
Så vidt jeg kan se, er der kun to partier, der har udtrykt vilje til at bakke bragesnakken op med konkrete handlinger, nemlig Dansk Folkeparti og Liberal Alliance.
De andre skal ikke have noget klinket. De vil ikke være med til at afskaffe straffelovens to skandaløse krænkelsesparagraffer, 140 og 266b.
De vil ikke gribe effektivt ind mod de – få eller mange – indvandrede muslimer, som ikke er kommet til landet for at lade sig integrere, eller fordi de elsker frihed, lighed og demokrati, men fordi Danmark er et godt sted at modtage offentlig understøttelse, mens man frit kan udbrede sine barbariske anskuelser og true etniske danskere på livet.
En af disse barbarer stod uden for min dør i tirsdags, og jeg er bange for, at der er adskilligt flere af hans slags.
PET’s chef har netop meddelt, at politiet er ude af stand til at beskytte alle, der skal slås ihjel, fordi de har sagt bøh til profeten.
Hvad vil politikerne gøre ved det?
Det er deres ansvar. Gennem 30 år har de – stadig med undtagelse af Dansk Folkeparti – påtvunget den danske befolkning en masseindvandring af integrationsresistente, som aldrig ville have fået adgang, hvis befolkningen havde fået lov at stemme om det.
Det er de samme politikere, der ikke selv bor i muslimsk-beherskede områder, hvor dansk lov ikke længere kan håndhæves.
De samme politikere, der sender deres egne børn i privatskoler, så de kan undgå at få deres skolegang spoleret af analfabetiske indvandrerdrenge.
Jeg kunne tilgive politikerne, hvis de for længst havde indrømmet, at masseindvandringen er forløbet helt anderledes, end de havde forestillet sig, og at vi derfor må sige stop og tage integrationsskeen i den anden hånd.
Men selv om de har haft årtier til at læse deres lektier, fortsætter de folkeudskiftningspolitikken med uformindsket styrke.
Jeg har opgivet at forstå, hvorfor de gør det. Jeg må indskrænke mig til at konstatere, at det gør de altså.
Der er ligeglade med Danmarks og det danske folks fremtid.
Og de er ligeglade med den ytringsfrihed, som de nu atter bedyrer er grundlaget for alt godt.
Ellers ville de gøre noget.
Kommentarer
Tak
09. februar 2013 - Morten Dreyer
Tak for din aldrig svigtende saglighed.
Du fastholder fokus på emnet, hvor de fleste andre ville tabe hovedet ved at blive beskudt.
Herligt
09. februar 2013 - Peter Andersen
Herligt at se dig tilbage i storform. Hvis tingene skal vende, skal samtlige disse såkaldte ytringsfrihedskæmpere holdes fast på deres udtalelser og det momentum vi - måske - har lige nu, skal udnyttes til fulde til, dels endnu engang at få diskuteret "racisme-lovgivningen" og komme med klare, konkrete bud på, hvad man gør ved indvandringen generelt. Og send så en gratis udgave af Dispatch til folketinget, Politiken og Information. De ku' godt trænge til at blive lidt oplyste...
Skam
09. februar 2013 - Robert R
Skam være danske politikere og skam være de danske medier!
Vi bliver ført bag lyset og hver gang der sker et overfald, hvor gerningsmanden er mellemøstlig, så skjules det for os.
Det er for nyligt blevet besluttet at vi ikke længere skal offentliggøre hvad indvandringen har af økonomiske konsekvenser! Hvad er det der skal holdes skjult for os, hvad er det vi ikke må vide? Er man bange for at sandheden vil få os til at drage konklusioner som medier og mainstreem politikere ikke ønsker vi skal drage? Hvis det er tilfældet, er vi i virkeligheden en bananrepublik!
Frihedskæmper
09. februar 2013 - Lennart P.
Lars hold ud....du har en større støtte i befolkningen end du aner..og på et tidspunkt har vi fået nok og går til samling !!
Venstreekstremisterne
09. februar 2013 - Jens
Vi kommer altså ikke uden om at se på den ekstreme venstrefløj som redox/afa. De har længe overvåget trykkefrihedsselskabet, som dokumenteret af Eks. Uriasposten, og vi ved at de både herhjemme og i udlandet bevidst søger at hidse lokale indvandrere op mod deres modstandere. Jeg husker i øvrigt at en kendt bandeleder fra Nørrebro offentligt rasede over de udtalelser Lars H blev frikendt for. Samme bandeleder er i medierne sat i forbindelse med HUT og har udtalt at han befandt sig godt blandt de autonome.
Forventelige reaktioner
09. februar 2013 - Bent Christensen
Måske kom denne ikke på i første omgang:
Reaktionerne var forventelige. Det er dog glædeligt, at Liberal Alliance også virkelig er på ytringsfrihedens side. - Hermed også mine varmeste hilsener til Lars Hedegaard. Med alle gode ønsker for hans besværlige fremtid. - Bent Christensen
Super
09. februar 2013 - Connie R
Super, at du Lars tør tage bladet fra munden og sige tingene som de er. Jeg er sikker på at du er talerør for mange danskere. Vi skal være så politisk korrekte og stille lade os indrulle i deres net.
Det vil vi ikke. Vi skal kæmpe for at beholde det demokratiske og ytringfrie Danmark, som vi alle kender.
De politikere og andre der mener noget andet bør skamme sig og se at få åbnet øjnene for det der sker. Det kan ikke gå hurtigt nok.
Tak fordi vi har sådan en som dig Lars.
Ytringsfrihed .. for Lars
09. februar 2013 - Kurt
Sidder tilbage med opfattelsen at ytringsfrihed kun gælder en vej ...
Lars Hedegaard skriver:
09. februar 2013 - Mads Hansen
"Jeg har opgivet at forstå..."
Ja, og vi er også mange der har opgivet at forstå dig, når du argumenterer i så ekstreme, generaliserende og fordømmende vendinger!
Din "kamp for ytringsfriheden" er intet mindre end synonym for blåstempling af muslimbashing.
Ærgeligt, for du er ellers god til at skrive.
Humanister tager patent på etik!
09. februar 2013 - Jan Jørgensen
I Danmark er der ingen balance imellem frihed og ansvar. I humanismens helige navn er vi blevet tolerante overfor et gruppe mennesker, som er stærkt intolerante.
Nuancerne er tværet ud og enhver kritik af de problemer, vi selv skaber, den bliver straks udråbt til racisme.
Ytringsfrihed for alle...
09. februar 2013 - Anders Lassen
Alle har ret til at ytre sig. Men, personer med rabiate holdninger må sgu punge ud af egen lomme, til et privat vagtværn, når de vælger at (mis)bruge ytringsfriheden og efterfølgende kommer i modvind! Det skal ikke være min eller andres byrde!
God og høre fra dig
09. februar 2013 - Vinni Tersløse
Kære Lars
Godt du gider og kæmpe sammen med os andre der deler mening med dig, min datter og 2 dejlige børnebørn flytter på fredag fra en gheto, jeg er glad, selv de danske børn taler med ancent,de skal af samme grund i privatskole, juleaften stod jeg ude på altanen hos hende og så de kulturberigende tale deres eget sprog og springe fyrværkeri af, det er utilstedelig, jeg har købt din bog "groft sagt" kan varmt anbefales er pragtfuld. Held og lykke!
ytringsfrihed for alle
09. februar 2013 - Thomas
nu vil jeg ikke kalde, krænkelsesparagraffer 140 eller 266b for en skandale, men en umærket paragraf som kan forhindret ting som nazismen gjorder mod Jøder.
Og tingen virker, du blive jo frikendt, også selvom, som du skriver, orden ikke havde været fremsat med henblik på offentliggørelse, hvilken for mig til at tænke på om du virkelig mener det er sådan.
Må også undre mig over, hvad du mener det er poliktikerne skal gøre ,alle har fordømt det skete imod dig, og det skal de også, alle skal havde lov til at tale.
Har ikke hørt noget konstruktiv fra hverken DF eller Liberal Alliance om hvad man kan gøre, jo anders sagde det, vi alle tænkte da vi høret det, at gerningsmanden burde kaste af helvede til, men som han selv sagde det kan man ikke i et retsamfund.
så der er ingen partier der har sagt noget ud over det rigtige ,fordøme det hårdt, og at gerningsmanden skal straffes hårdt , for loven er der ,og galningen er svære at havde med at gøre.
så er ikke enig med dig i at de 2 paragrafer skal fjerdnes, Så kunne godt tænke mig at høre fra dig hvad man så kan gøre, for du kommer ikke rigtig med noget konkret, men slynger bare om dig med beskyldninger.
Ret til uenighed
09. februar 2013 - Erik Jespersen
Jeg forbeholder mig retten til at være totalt uenig med Lars Hedegaard i ethvert af hans synspunkter på muslimer og indvandring uden derfor at blive påduttet at jeg ønsker hans ytringsfrihed knægtet endsige at han skal slås ihjel.
had mod muslimer i Danmark
09. februar 2013 - b.jørgsensen
Skal vi ikke lige forholde os til hvad Lars Hedegård selv siger:
Jeg næsten aldrig har udtalt mig om muslimer – og i hvert fald aldrig specifikt om dem, der bor i Danmark – men at mit ærinde har været at beskrive og kritisere islam.
Det er det han har gjort, sammenlignet Islam med tyranniske ideologier som kommunisme og nazisme. Er det en helt forkert anlagt synsvinkel?
Træt af venstre fløjen
09. februar 2013 - Brian
Det er den omvendte verden her i Danmark!
Vi gør alt for og gøre de skide muslimer tilfredse og de griner sku ad os, ingen tvivl om det.
Det burde være dem der gjorde alt for, at vi skulle kunne lide dem.
Det er jo venstre fløjen som har ødelagt dette land med deres "der skal jo være plads til os alle".
En mand i Norge har vist os hvem det største problem er!!!!
Aldrig har der været så meget vold i vores lille land som nu.
Man er jo holdt op med og beskrive dem der laver volden i nyhederne?
Der var engang et yndigt land og så lukkede vi de forbandet muslimer ind( hvor dum har vi lov og være).
Kig rundt i den store verden og der hvor der er vold og ødelæggelse er der muslimer indblandet!!!
Erik A. Nielsen
09. februar 2013 - Bent Christensen
TILFØJELSE (til min første kommentar "Forventelige reaktioner"): Men jeg blev rystet over det citat fra Berlingske, der står i en boks på Sapphos forside (må det vel være) - hvor professor Erik A. Nielsen, den pæne mand, som jeg i øvrigt sætter stor pris på, betegner Lars Hedegaard som "ikke et tragisk offer", men et "patetisk fjols". Efter at han om Lars Hedegaard, Kurt Westergaard og Jyllands-Posten har sagt, at "Det er dem, der har bragt Danmark så højt op i fanatiske muslimers aggressioner", og derefter spørger: "Hvad har deres forkomne begreb om frihed ikke kostet alle danskere i forhøjet trusselsbillede og kæmpemæssige stigninger til efterretningsudgifter?". Her taler Erik A. Nielsen rent demagogisk til danskernes "indre feje hund". Det er slemt, at vi skal presses af den islamistiske terror, men endnu værre, at den understøttes af sådanne femte kolonne-udtalelser. - Bent Christensen
Hurra for Lars!
09. februar 2013 - Thomas
Godt du slap fra attentatet. Vi har brug for folk som dig!
Vi er oppe imod store kræfter i hele Europa.
For Danmark, for Europa!
Og???
09. februar 2013 - Cls
Jo jo da - en pointe kan man kansje have her, omhandlende landets fremtid og folkets ve og vel - men hvordan bringer vi dine skrevne ord til reel handling.
At kæmpe for ytingsfrihed og demokrati er vel meget mere end at skrive lækre debatindlæg!
Kære Lars
Hvor vil du bringe debatten hen? Og hvordan vil du iværksætte dine synspunkter til aktiv politik?
Vil du, efter at have råbt DF og LA op, overlade folkets tryghed til disse folkevalgte fjolser?
Du er nød til at gå hele vejen nu kære Lars!
Og du er nød til at gå forrest.
Fra skrivebordsskribent til kulturaktivist - skæbnen kommer dig til følge - næste gang bliver du eller en anden ramt - slaget er igang - rejs jer fra skrivebordene, der er et land - et folk som har brug for dette.
Modigt opgør!
09. februar 2013 - Henrik Frederiksen
Har stor respekt for de, der tør sige deres mening og ikke falder for den sædvanlige leflen for den politiske korrekthed med dens særlige bannerfører i form af Politiken og Det Radikale venstre.
Retten til at fornaerme
09. februar 2013 - Jorgen Faxholm
Prof. Erik A. Andersen har da vist sovet i timen da han studerede logik. Hans udtalelese, at det er: '[Hedegaard og andre], der har bragt Danmark så højt op i fanatiske muslimers aggressioner' - at han aabenbart mener deres voldelige reaktioner er rimelige. Det betyder ganske enkelt, at vi alle blot skal laene os tilbage og nyde det.
Han mener maaske osse, at det Engelske Overhus' vedtagelse for nylig af 'retten til at fornaerme og retten til at blive fornaermet' er taabelig?
Vi andre betragter det ellers som et stort skridt frem. Der var endda kraftig folkelig opbakning bag forslaget - men det hjalp naturligvis at diverse respekterede beroemtheder stod frem offentligt og stoettede tanken (bl.a. Mr Bean).
Den gode professor er vel for gammel til at kunne se frem til et liv som dhimmi, haram og Islamisk skattebetaler - men det er den fremtid mange Europaeiske kristne maa se i oejnene, hvis den nuvaerende tendens fortsaetter.
Danmark og Europa, laver selvmord.
09. februar 2013 - simon
Danmark og i hele taget Europa, er ved at lave selvmord.. Det er forfærdligt at se på. Hvis politikerne tror vi kan sameksitere i samme land som muslimerne, skal skal de bare se på mellemøsten, hvor godt det går andre at bo der, for dem der ikke er muslimer.. politikerne tænker kun på deres karrerier, og deres egne søde tilværelse, det er ikke nogen der rigtigt tænker på deres moder-land Danmark.. sådan kommer det grovt sagt til at gå danmark: 2030 det muslimske parti bliver stiftet - 2060 Danmark får sin første muslimske statsminster - 2090 danmark erklærer sig at være en muslimsk stat. GAME OVER
Frihedskæmper
09. februar 2013 - Hans Lodberg
Kære Lars Vestergaard.
Du er en ægte frihedskæmper. Kæmp for alt hvad du har kært.
Hans Lodberg
Salut til en hædersmand.
09. februar 2013 - Gert Poul Christensen
Kære Lars,- håber du er ved at komme dig og håber du "må komme" til trykkefrihedsselskabets næste arrangement. Jeg kipper med Dannebrog for den største frihedskæmper i nyere tid.
De bedste hilsner: Gert Poul Christensen Formand for Dansk Folkeparti i Greve kommune og medlem af samme kommunalbestyrelse.
Respekt
09. februar 2013 - Lars Agerbæk
Tak for din indsats
Islam og islam
09. februar 2013 - Søren Nielsen
Hej Lars,
Når du siger 'Islam', mener du så den politiske/ideologiske del eller den religiøse del ?
Eller opfatter du islam som èt?
Jeg er enig med dig vedr. at (nogle) muslimer er ofre for en syg _politisk_ _ideologi_, men hvad er din holdning til islam som religion?
Er ligegyldigheden blevet Danmarks adelsmærke ?
09. februar 2013 - Ole Schmidt
Kære Lars Hedegaard
Godt at du slap helskindet for drabsforsøget
Du har fuldstændig ret. Uanset hvad den islamiske indvandring har bevirket i Europa vil de fleste også danske politikere lukke øjnene for de problemer netop Islam skaber.
England er et glimrende eksempel på hvorledes større byer med et tilstrækkeligt stort antal muslimer kan få indført sharia af bagdøren.
Realiteten er vist desværre, at de fleste herunder politikerne foretrækker at bøje hovedet og "være politisk" korrekt, når det drejer sig om lovreligionen Islam, så glider man mere behageligt gennem tilværelsen; indtil videre.
Håber du og Trykkefrihedsselskabet fortsætter arbejdet, selvom det er op ad bakke.
Rolig Rolig
09. februar 2013 - David
Rolig!! Lad os lige trække vejret og se om politiet/pet kan finde den den mørke postmand.....Kunne jo være det ikke er en mørk postmand & det hele er et set up.... Hvad mennesket ikke gøre for opmærksomhed.!
Naturen går sin gang
09. februar 2013 - Nils Pedersen
Hvem vil giftes med pizzabudet? Ham der ikke har indset nytten af at lære at læse og skrive. Ham som har levet at samfundets almisser, mens han har hygget sig i den hjemlige bande? Ham som har været familiens overhoved, mens far var på forretningsrejse. Ham som stadig klynger sig til opfattelsen af at være den, der bestemmer over lillesøster, som er i gang med sin Phd...
Hvem mon hun vil ha`sine børn med?
Hvem vil hendes veninder mon giftes med?
Den naturlige udvælgelse lader sig ikke standse. Ingen professor, ingen tilfældig dagbladsskribent, ingen som helst, om end nok så fanatisk....
"Gik alle Konger frem på rad, i deres magt og vælde. De magted ej det mindste blad, at sætte på en nælde"
Tak til Lars Vestergaard
og tak til den universelle fantastiske utæmmelige natur!
Undtagelsen der bekræfter reglen eller omvendt
10. februar 2013 - Yez Raphn
-Reglen-
"Hvis avisen havde interesseret sig for, hvad jeg har sagt og skrevet, ville den vide, at jeg næsten aldrig har udtalt mig om muslimer – og i hvert fald aldrig specifikt om dem, der bor i Danmark – men at mit ærinde har været at beskrive og kritisere islam"
-Undtagelsen-
"De vil ikke gribe effektivt ind mod de – få eller mange – indvandrede muslimer, som ikke er kommet til landet for at lade sig integrere, eller fordi de elsker frihed, lighed og demokrati, men fordi Danmark er et godt sted at modtage offentlig understøttelse, mens man frit kan udbrede sine barbariske anskuelser og true etniske danskere på livet"
De leger politikere og lever af det.
10. februar 2013 - Kenneth Hansen
Godt at høre nyt fra formanden.
Vi har en flok kaglende burhøns på Christiansborg, som ikke kan forstå et vink med en vognstang (pistol). De fleste er halvstuderet og uden arbejdserfaring. Deres opfattelse af virkeligheden er udstukket fra Politiken og DR/TV-2.
Men, de er godt lønnet. Deres arbejde er nemlig ikke noget som helst værd.
Man kunne uden tab af nævneværdig værdi tilbagerulle al lovgivning til 1982, og køre kriseregering indtil landet var rettet op igen.
Der skal mere fokus på krigsideologien islam, der ikke kan være en religion, med krav om drab og vold mod andre. Det er indlysende.
De fleste politipere er nogle kujoner
10. februar 2013 - Leif juhl Pedersen
Du har ret i at DF er det eneste parti, som er imod stor importen af uintegrerbare mellemøstlige/somaliske plattenslager flygtninge.
La er jo med de røde på stor importen som foregår lige nu, så hvad Anders Samuelsen udtalte sig om for nylig, er en gang plat. Ft. medlemmerne i dette parti er jo næsten alle afdankede radikale.
Det er utrolig at der er vælgere som ikke kan se skaderne, fra mavesure/stuerene Nyrup og de andre røde/radikale har forvoldt af skade, i de 10 år de havde ft flertallet.
Politikere
10. februar 2013 - Leif Juhl Pedersen
Der skal naturligvis stå. De fleste politikere er nogle kujoner.
Naar vores efterretningsfolk lader os i stikken: historien om den foerste Islamiske militaere stor-angreb paa New York 1993 - en film af HBO
10. februar 2013 - Pedram Kazemi-Esfarjani
Meget laererigt for vores folk og politikere og efterretningsfolk at se - neglekt efter neglekt foerte til flere og flere Islamiske militaere angreb og til 9/11, 7/7, Mardid, Amsterdam, Skandina iske Ambassader... for ikke at kigge laengere tilbage og spoerge, hvorfor lod man Iran invadere Amerikansk territorie i Tehran og tage Ambassadefolk gisler og torturere dem i 444 dage? Vi kunne nok laere af post-9/11 NYPD og FBI i New York, men hele befolkningen skal engageres i den intensiverede kamp mod Islamisk Imperialisme og dens samarbejdspartnere - indenfor Grundlovens rammer http://www.youtube.com/watch?v=VdYMFb86Aqs
Kaere moderator, Sappho.dk - kunne I vaere venlig at fjerne direkte personlige angreb med ubekvemsord mod Lars fra denne side. Det er under denne sides laeseres vaerdighed at se attentatmandens stoette-gruppe bruge ubekvemsord - jvf. "sorteper"
10. februar 2013 - Pedram Kazemi-Esfarjani
Kaere moderator, Sappho.dk - kunne I vaere venlig at fjerne direkte personlige angreb med ubekvemsord mod Lars fra denne side. Det er under denne sides laeseres vaerdighed at se attentatmandens stoette-gruppe bruge ubekvemsord - jvf. "sorteper" aliasens
Til Erik. A. Nielsen
10. februar 2013 - Jysk
Re. din kommentar i Berlingske hvor du skriver "Lars Hedegaard er ikke et tragisk offer, han er et patetisk fjols!."
Do you know it takes one to know one?
Skyld og straf
10. februar 2013 - C. Andersen
Kære Lars Hedegaard!
Aller først vil jeg tilslutte mig lykønskningerne over at du overlevede terroranslaget.
Du har ganske ret. Vore politikere vil absolut intet foretage sig for at forsvare ytringsfriheden. Trods alle deres fine ord, vil de meget hellere være med til at begrænse den. Det vil de bla. fordi de er bange, hvilket fører mig frem til at medgive flere af kommentatorene, at de er en flok krystere som udelukkende frygter for deres eget skin.
Det må kunne udnyttes i kampen for ytringsfrihed og et frit Danmark. Der hersker slet ingen tvivl om, at der kan gøres strafretslig ansvar gældende overfor rigtig mange politikere og meningsdanneres ageren i forhold til den uhæmmede indvandring. Ulykken er blot at de enten ikke er klar over det, eller at de tror det ikke kan ramme dem. De sidder jo pt. på magten.
Det er en vildfarelse vi må få dem ud af. Ville det ikke være en relevant opgave for Trykkefrihedsselskabet at arrangere en debat over emnet: "Skyld og straf"?
Nej
10. februar 2013 - Muhammed sadic
Det er synd, at du ikke har brugt attentatet til mere end blot at fortsætte på autopiloten. Det handler ikke om dig, men om respekt.
Det håber jeg, at både du og dine sydlandske lidelsesfæller finder som udgangspunkt.
Mange positive tanker herfra..
Respekt fra Albertslund
10. februar 2013 - John Lau Rasmussen
Hermed respekt og opbakning til dit virke, fra Ghettoen i Albertslund.
Tro mig, dine analyser er rigtige, jeg ser dem hver dag. Det er beskæmmende, at flere og flere blot trækker på skulderen over attentatet mod dig.
Du er velkommen til at kontakte mig om nødvenddigt.
mvh John Lau Rasmussen 21 60 26 75.
[email protected] Socialisterne og muslimer går hånd i hånd
10. februar 2013 - Mik Smith
For snart mange år siden blev Mogens Glistrup drevet ud af Fælledparken en 1. Maj ved vold for at ytre sig. Dengang var det socialister som stod for de modbydelige angreb. Dengang var den almindelige mening - ja, han skulle nok lige tænke sig om hvor han kom med sine ytringer, så det måtte han jo regne med.....
Siden har ytringsfriheden været relativ i Danmark.
Vi bør alle trække sammen om Lars Hedegaard og Kurt Vestergaard, hver gang der der kommer voldelige udfald for at lukke munden på enkeltpersoner.
Kurt Vestergaards tegning og Lars Hedegaards indlæg bør trykkes i alle landets aviser, igen og igen som trods for vold mod ytringsfrihed.
Tak
10. februar 2013 - Søren
Godt at se dig tilbage Lars. Rigtig god klumme, fortsæt kampen vi er mange der støtter dig.
Vi mangler hans kailber
10. februar 2013 - jens
Gid vi havde flere af Lars Hedegaards kaliber i det her land istedet for et utal af kujoner med Det Radikale venstre i spidsen. Det eneste modvåben, danskerne har, er Dansk Folkeparti.
Vel talt, Lars
10. februar 2013 - Jesper
Du har fuldstændig ret mht. politikernes ansvar. Pga. deres komplet idiotiske indvandringspolitik har de påført danskerne en fare for liv og helbred, hvis de - som du - vælger at benytte sig af de grundfæstede frihedsrettigheder, de har nydt siden 1849. Det er et svigt af enorme dimensioner - og det betyder, at almindelige danskere pludselig står i en total absurd situation. En situation, de ikke selv har valgt, men nu blot må vende sig til. Eller naturligvis bekæmpe med fare for dæmonisering, bagvaskelse, retsforfølgelse - og ja åbenbart også fysiske overgreb og mordforsøg.
Godt at se, at du kæmper videre. Mange hilsner herfra.
Vel talt, Lars
10. februar 2013 - Jesper
Du har fuldstændig ret mht. politikernes ansvar. Pga. deres komplet idiotiske indvandringspolitik har de påført danskerne en fare for liv og helbred, hvis de - som du - vælger at benytte sig af de grundfæstede frihedsrettigheder, de har nydt siden 1849. Det er et svigt af enorme dimensioner - og det betyder, at almindelige danskere pludselig står i en total absurd situation. En situation, de ikke selv har valgt, men nu blot må vende sig til. Eller naturligvis bekæmpe med fare for dæmonisering, bagvaskelse, retsforfølgelse - og ja åbenbart også fysiske overgreb og mordforsøg.
Godt at se, at du kæmper videre. Mange hilsner herfra.
Hold ud!
10. februar 2013 - Lars Jacobsen
Kære Lars Hedegaard.
Hold ud!
Ja, det er let at sige, for jeg har svært ved at forestille sig hvor usikker tilværelsen bliver for dig fremover.
Men vi har brug for mandfolk som dig i en tid hvor apologeterne i bedste fald kan svinge sig op til: Ja, det er forfærdeligt, det der skete - men..."
"Men" er problemet. Så skal der bortforklares i politisk korrekte vendinger. Altså så man i den følgende (ofte fejlagtige argumentation) underforstået må indse at du nok i sidste ende "selv var uden om det". - Som man siger i skolegården. Og så har man tilmed som "tolerant" fået sit på det tørre, mens den kritiske fortsat udsættes for terror.
Tag dig ikke af disse barnagtigheder.
Du siger jo det, som de fleste mener, men som de færreste (indtil videre) tør stå ved.
Du ønskes held med dine budskaber og et trygt liv fremover.
"jeg vil tolerere alt undtagen intolerance"
Hold ud Lars!
XVI
Tid til tilpasning
10. februar 2013 - Esben
Vi har i 10 - 20 år snakket om hvordan man undgår klimaforandringerne. Det er der så nu ved at være udbredt forståelse for, at det magter vi/verdenssamfundet ikke at organisere os ud af. Derfor er vi begyndt at udarbejde tilpasningsstrategier og teknologier.
Måske vi bør begynde samme strategi for Danmark, Europa og Vesten i det hele taget i forhold til islam. Islam har fået et fast greb om Vesten, og hvis man helt rationelt og uden farvet af egne ønsker forestiller sig fremtiden, så er det meget meget svært at forestille sig at Vesten ikke er totalt domineret af islam inden for en overskuelig årrække (50 - 100 år).
Tak
10. februar 2013 - Peter Christensen
Kloge ord. Tak for din utrættelige indsats. Du er en sand helt, der tager kampen for frihed på trods af al modstand, hvilket altså også inkluderer mordforsøg. Jeg er sikker på at langt størstedelen af befolkningen støtter dig og dine meninger.
Forventet
10. februar 2013 - Verner Nykjær
Allerførst: Jeg tolererer på ingen måde forsøg på drab af politiske modstandere.
Men: Når man som Lars Hedgaard, og forøvrigt et par fætre i DF, der ovenikøbet kalder sig præster, udtrykker sig i så skarpe og krigeriske vendinger, ja så må man forvente modstand. At hænge udtalelser op på ytringsfrihedens hellige navn, betyder ikke at alt SKAL siges, men selfølgelig Må siges.
Hvis man ikke er enig med sin nabo, behøver man ikke at svine ham til verbalt, men argumentere for sine egne holdninger på en sober måde. Det kaldes civiliseret.
Angreb er ikke det bedste forsvar, men udtryk for manglende evne til at samtale.
Integration
10. februar 2013 - Peter Christensen
"De vil ikke gribe effektivt ind mod de – få eller mange – indvandrede muslimer, som ikke er kommet til landet for at lade sig integrere."
Ja, det er svært at sige hvor mange der ønsker at integrere sig. Jeg har et bud. 55 % af invandrerdrengene er funktionelle analfabeter. De familier som de kommer fra, er ihvertfald ikke integrerede (minus hvor mange % af danske børn der er funktionelle analfabeter). Alternativet må være at indvandrere er dummere end danskerne, og det er der vel ikke nogen der vil påstå.
Så de 45-50 % er ihverfald ikke integrerede. Dertil kommer så de familer, hvor børnene kan klare sig i skolen, men som heller ikke ønsker at integrere sig.
Men iøvrigt er det også ligemeget. De radikale har jo besluttet at indvandrere ikke skal integreres (eller assimileres, gys). De skal inkluderes = danskerne skal integreres i Islam.
Erik A, Nielsen
10. februar 2013 - Jørgen Hansen
Tak fordi Sappho bringer Erik A. Nielsens læserbrev på "forsiden". Men er det ikke en fejl, at det er fra "Berlingeren"? Jeg læste det i Politiken. Måske har han sendt det til begge aviser? Min første tanke var: Er det virkelig ham hr. Margrethe Auken? Den meget kristelige litteraturprofessor? Jo, det er det åbenbart. Det er chokerende. Det er virkelig et skole- og universitetseksempel på de intellektuelles totale fallit.
Politikenredaktøren Kristian Madsen skriver 9. feb., at ingen har sagt, at man bare kunne lade være at provokere muslimerne. Han læser åbenbart ikke sin egen avis og dens læserbreve.
Læs også Eriksen og Stjernfelts indlæg i Politiken 9. feb. Det er selvfølgelig det indlæg, Madsen har følt sig tvunget til at besvare.
Intet nyt under solen
10. februar 2013 - Erik L. Kristensen
Der er intet nyt under solen. Jeg er så gammel, at jeg har oplevet både 2. verdenskrig og den kolde krig og nu den "skjulte krig", og så oplever jeg det igen: Medløbere har store dage, politikere løber fra konfrontationerne og tør ikke handle på grund af den politiske korrektheds klamme pres, og hykleriet blomstrer. Trist, trist, trist. Det er grimt at blive overfaldet, jeg taler af erfaring, så enten giver man efter, eller også står man fast. Fint at Hedegaard står fast.
Løsningen
10. februar 2013 - Lars Jensen
I mine øjne er det personer som dig, Lars Hedegaard, som er medvirkende til at problemerne med ukontrolleret indvandring ikke ender med et ulækkert blodbad. Så du er en helt. Du slås med ord mod folkeudskiftningen.
DER findes INGEN fædrelandskærlighed i DK
10. februar 2013 - Kirsten Iskov
Til Sappho og Lars Hedegaard.
Jeg er taknemlig over at Lars H holder sit hoved HØJT LØFTET, og IKKE har tænkt sig at GÅ TIL I SELVMEDLIDENHED og FRYGT. Tak Lars H.for din ærlighed, der jo er mere end guld værd.
Dernæst vil jeg mene ,at der i DK i dag IKKE mere findes " En helt naturlig fædrelandskærlighed " ,som ( vort hårdt kæmpende forfædre kæmpede for og gav sit liv for )så som en almindelig og sund RETFÆRDIGHED og FRIHED til ALLE.
Og i disse 2 må nødvendigvis også være " En vis ægte SANDHED " til stede, og IKKE kun halvløgne ( som både kan være GODE / DÅRLIGE LØGNE ), men i sidste ende altså alligevel LØGN.
Godt , at Lars H er i stand til endnu , at kunne skeldne imellem LØGN og SANDHED og ,at KUNNE formulere DEN/ SANDHEDEN om Islam så klart og sundt.
Og sandheden med hensdyn til Islam er jo desværre for ALLE, at det netop er hvad LARS FORSTÅR og SKRIVER / taler om,at Islam bør UDRYDES / HOLDES nede, da DEN er en DØDSKULT ( på linie med Kommunismen og Nazismen )der` ÆRE mennesker der i Dødskultens navn udøver VANVITTIGE RÆDSLER / OVERGREB og MORD over alt i verden ,hvor DEN FÅR LOV TIL AT SLÅ ROD / FÅ MAGT og AUTOITET.
Man er både DØV og BLIND ,hvis man IKKE vil forstå den GALSKAB DEN udøver over alt, også i DK og i EU.
UBEGRIBELIGT og UFATTELIGT , at vi danskere bare uden videre overgiver os TIL HADET og DEN RENE ONDSKAB.
Endnu engang TAK til Lars og Sappho.
Lars, du må IKKE blive DRÆBT, pas GODT på dig selv.
IKKE kun for din egen skyld, men også for min skyld, DKs skyld da vi jo i DK, og internationalt virkeligt har brug for dig.
Måske mere end du selv tror og ved om inderst inde.Det er ALT FOR TYDELIGT , at du er en ÆRLIG mand der`ikke gør sig hverken bedre eller værre end du er, det er dejlig befriende og forløsende.
LAD IKKE ISLAMISTER FÅ DEN GLÆDE, AT SE DIG I DERES FAVN / MAGT-DØD.
K.Iskov
Hvem var det?
10. februar 2013 - Olsen
Jeg har selvfølgelig tænkt over hvem som kan have iscenesat det påståede mordforsøg på Lars Hedegaard. Det er amatøragtigt planlagt og udført, og det er næppe tilfældigt.
Jeg tror ikke at muslimer generelt er dumme. Derfor er den tanke nærliggende at mordforsøget er iscenesat at mennesker som sympatiserer politisk med Lars Hedegaard, eller at det måske aldrig har fundet sted. Derfor har jeg også spændt fulgt de sparsomme oplysninger som politiet har frigivet om efterforskningen.
For hvem har mest udbytte af nyheden om mordforsøget? Det har - udover nyhedsmedierne - Lars Hedegaard selv. Der har i nogen tid været stille omkring ham, så han eller nogen andre har tænkt at nu var det på tide med nyt liv i hadets debat.
Upassende indlæg.
10. februar 2013 - Jacob
Olsen jeg syntes det er et upassende indlæg.
Ja det måtte jo komme
10. februar 2013 - Hans Erling Jensen
Olsen! Hvem er Olsen?
Selvfølgelig måtte han kigge frem. Politiet kan ikke finde morderen, Lars overlever og derfor må det hele være iscenesat. Olsen tror ikke muslimer generelt er dumme! Nej vel, jeg tager lige et par stykker frem i lyset så....
Olsen, de der to halvhjerner, der ville brænde Lars Vilks hus af, de var helt rigtige og er dømt til mange års fængsel for terrorisme, selv om de egentlig bare satte ild til sig selv, fordi de fumlede tændstikker og benzin på PET flaster! (Det var nok Lars Vilks, der stod bag!)
Fjolset med det kunstige ben - Lors - havde nær sprængt det andet af sig på sit hotelrumn - men han var rigtig nok, selv om han var en nar som terrorist. (Det var sikkert Lars Hedegaard, der stod bag) Ja hans kollega, der var pakket ind i dynamit i Stockholms julehandel trak i forkert snor og nøjedes med at sprænge sig selv til atomer. Han havde et brev i lommen, hvor der stod, at "Lars Vilks skulle myrdes"! (Det havde Lars Vilks nok selv lagt der!)
De fire der ville sprænge Jyllands Posten i luften, men aldrig nåede til hoveddøren - hvem har betalt dem eller iscenesat det Olsen? Øksemanden i Århus? Var det Kurt Westergaard, der havde mødt ham i basar Vest og bedt ham om at komme for at sætte lidt rav i debatten? Hvad mener du Olsen?
Stakkels Theo van Gogh. Ham gutten Mohammad, som han (van Gogh) havde bestilt for en gadeperformance gik for langt! Eller vil du tilføje noget, du Olsen?
Alle i klogeåge-olsener, der ved hvordan verden er skruet sammen og mener, at alting ville være så godt, hvis bare folk lod være at fornærme hinanden. Så lær det dog. Uden frihed er der ingen liv værd at leve! Hørte du det OLSEN? Og selvfølgelig kan vi ikke fortsætte med at kalkulere med at muslimer mislykkes, en dag lykkes en af Olsens muslimer - og da ved vi ikke, hvad der kan ske! Ved Olsen?
ikke det sidste
10. februar 2013 - P . Lensen
Man må desværre konstatere en stigende faanatisme , og herved konkludere , at der findes visse individer, der bare ikke vil og kan og magter , at efterleve landets love. Deres fanatisme, bunder i den inddoktinering af den absolutte sandhed, som er skrevet i en total latterlig bog. Tør de ikke og se virkligheden, men gemmer sig bag ordet, da det er det skrevne.
Desværre Lars, er det ikke det sidste vi har set endnu, det kommer mere og mere . bare se England , store dele i sharia områder, de hersker , men har intet fælles med eller sympati for England. I Frankrig må man sætte militær ind , for at stoppe den religiøse vanvid af uoplysthed. Den 3 verden skriger på fanatisme , bare lur i Mali. Egypten o.s.v.
Politikere herhjemme , aner intet , om hvad der foregår på gulvet. De vil heller ikke vide det, da det støder deres kundskaber , af afsløring af komplet udelighed
Glad for du kom igennem...
10. februar 2013 - Morten
Hej Lars... Er utroligt glad for at du kom "helskindet" igennem en sådan grim oplevelse. Og jeg er fuldstændigt enig i din tekst her på siden.
Det er utroligt hvordan man ser vores kære statsmedister stå og sympatisere når hendes støtte partier og hende selv invitere flere af disse ørken krigere herop. Og samtidigt belønner dem genrøst for deres kulturberigelse.
Man kan kun håbe at mange af dem som fejlagtigt troede på deres kære røde venner, endeligt vågner op og stemmer på det eneste parti som i mine øjne har danmarks interesser for øje, Dansk Folkeparti.
Endnu engang en varm tanke herfra og håber at du kan få lov til at leve i fred og ro, på trods af dine (mine) meninger.
Mvh
Morten
Begrænset ytringsfrihed i Sappho
10. februar 2013 - Johnny Petersen
Jeg kan konstatere at mit indlæg her på siden er blevet fjernet !
Er dette fordi ytringsfriheden kun er tilstede når Lars er tilstede !
Jeg kunne godt tænke mig at vide årsagen til at indlæget blev fjernet, - og af hvem !
Nationalhelt eller narrehat
10. februar 2013 - Klaus Jakobsen
"Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed."
Sådan sagde vores egen Niels Bohr det en gang.
Og den kunne Lars & His All-star Screaming Choir passende tænke lidt over, når de nu så ydmygt påtager sig retten til at "fortsætte med at fortælle sandheden om Islam ...."
Også en stor tak for, at du (Lars) nu formentlig kommer til at koste omkring 20 millioner skattekroner om året i beskyttelsespenge. Det er i hvert fald anslået udgifterne, vi må punge ud med til sikring af den (rund)tossede bladtegner fra Jyllands Posten.
Der kan altså købes ganske meget velfærd til os almindelige danskere for den sum penge en PET-beskyttelse koster over en f.eks. 10-15 årig periode.
Så jeg håber naturligvis, du (i) har en rigtig god smag i munden.
Peace, love and understanding.
Hvad blev der af antisemitismen ?
10. februar 2013 - Søren Olesen
Hvad blev der egentlig af den jødefjendtlige holdning her i Danmark, efter at portene i Auschwitz og Majdanek blev åbnet, spørger en gammel gubbe, der har lært at bruge PC´en for nylig , men ikke har været på denne hjemmeside før. Måske er svaret lige ved hånden, araberne er også en slags semitter.
For nogle danskere betyder penge ALT
10. februar 2013 - Jysk
Jeg synes det lyder godt der bliver brugt penge på etniske danskere, så bliver der mindre til you know who, det er trods alt etniske danskere og deres forgængere der har opbygget Danmark og samfundet, som alt for mange ikke etniske mener de har mere ret til. Der bliver også brugt penge på at finde gerningsmanden, hvis det er en ikke etnisk dansker er der også brugt penge på ham. Hvis ikke etniske danskere har rettigheder i Danmark er der noget helt galt, og det er der mange der ved der er.
Som før skrevet
10. februar 2013 - Find Lynggaard
Kære Lars
Igen må jeg sende dig de varmeste ønsker om at nogen vil passe på dig. Det er det eneste jeg i øjeblikket kan. Mange mange varme hilsener og tak til dig fra mig og mine børns fremtid.
Kæmp for alt hvad du har kært,...................
Hilsen Find Lynggaard
Kære Lars,
10. februar 2013 - Lene Andersen
Der er ingen sammenhæng mellem skud-attentatet og ytringsfriheden, og derfor er der heller ingen grund til at ændre lovgivningen på grund af attentatet.
Uanset, om du skriver smædeskrifter med de modbydeligste løgne mod uskyldige mennesker eller flinke børnebøger om nuttede kaniner, så er der ingen, der har lov at skyde dig.
Uanset om lovgivningen ændres ,så den giver dig lov til at skrive enhver løgnagtighed, der måtte falde dig ind, eller den strammes, så man udelukkende må skrive tuttenut, så ændrer det ikke på ulovligheden i at skyde andre mennesker.
Der er derfor INGEN form for hykleri i at bakke dig fuldstændig op i din ret til ikke at blive skudt på og samtidig synes, at du skriver noget modbydeligt vrøvl, som er moralsk forkasteligt. Heller ikke selvom du måtte have brudt den gældende lovgivning med dine ord.
Hvad der derimod er grund til at ændre på, er PET's vurdering af truslen mod din person, og der kan vi naturligvis hurtigt blive enige om, at noget var helt forkert.
anders
10. februar 2013 - johansen
Hvorfor kan LH ikke have i gang sat et fingeret drabsforsøg? Lad os dog vente med at mene noget om noget som helst før politiet har afsluttet sin forundersøgelse. LH er på vej ud, og attentatforsøget kommer lige vel belejligt for den gamle man. Når ingen er vidne bortset fra ham selv, kan han jo kalde en evt gerningsmand for hvad som helst. Hvad med Nigerianer?
Hvorfor fanden trækker 'alle' fra hoften?!
Follow the money
10. februar 2013 - Løb nu til, Ibrahim
Vi kunne jo lade automatreaktionerne ligge et øjeblik, og tænke lidt.
Politiet har forhåbentlig ret godt styr på Københavnske islamisttosser. Der var i hvert fald et godt og passende fremmøde af politifolk til en demonstration foran den amerikanske ambassade for nogle måneder siden.
En ung mand der skyder forbi på mindre end en meters afstand, og lader sig skræmme af en gammel, nok så arrig, mand til at stikke af, og ikke efterfølgende bliver fundet. På trods af at politiet var fremme på få minutter (jeg kørte tilfældigvis forbi, og undrede mig over politiopbuddet på Roskildevej, for jeg havde ikke hørt noget i radioavisen).
Som det hedder på engelsk, "follow the money": Hvem er det der har fordel af det her?
Ikke islamisterne. De ville bare, om muligt, fremstå som endnu mere tåbelige end normalt. Og ville have lagt alle andre ikke-ekstremistiske muslimer endnu mere for had (fordi "de" er jo alle sammen ens, ikke?).
Men tænk over at der er andre der har fordel af at hadet og modsætningerne øges. For eksempel ham der tilsyneladende skriver fra bunden, hvor udsynet jo nok er lidt begrænset.
;-)
Ret og vrang
11. februar 2013 - Torben Petersen
...Godt du slap fra attentatet med livet i behold, Lars. At der igen-og-igen referes til din frifindelsesdom er en del af showet. Mig bekendt er muslimer nogle af de der i alvor mener sig specifikt religiøst inficeret fra selveste undfangelsen, nemlig med islam, hvorfor det sådan set er et fedt om man taler kritisk om islam eller muslimer. Den religionsfrihed vi andre hylder (og ved Menneskerettighedsdomstolen ellers sanktionerer som gældende), er af uransaglige årsager undsluppet Familieretsdirektoratet så man alligevel godkender trossamfund der ikke opererer med basale menskerettigheder!!
Tænk fra undfangelsen at være (religions-)frihedsberøvet...Uden støtte i hverken gundlov eller retsplejeloven - eller Den Europæiske Menneskeret! Det er ganske enkelt en helt igennem uhørt og uautoriseret dispensation fra gældende ret. Et forhold der stiltiende accepteres fordi der sejles under religiøst bekvemmelighedsflag. Og fordi vi i tidernes morgen gav tilsagn om at modtage fødselsoverskud fra Mellemøsten - for olie...
Besynderligt!
Go' vind - og pas på dig selv...
Overhold Grundloven
11. februar 2013 - Jørgen Pontoppidan
Her er et kontroversielt forslag: Overhold Grundloven.
Når man læser om Islams mål, at undertvinge alle, og midler, som omfatter drab og terror, finder man en slående lighed med Grundlovens beskirvelse:
§78, Stk. 2. Foreninger, der virker ved eller søger at nå deres mål ved vold, anstiftelse af vold eller lignende strafbar påvirkning af anderledes tænkende, bliver at opløse ved dom.
Ordene “bliver at opløse” er en gammeldags sprogbrug, som blot betyder skal opløses; der er intet alternativ.
Grundlovens bestemmelser om religionsfrihed er også klar i mælet:
§ 67. Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.
Det, der læres, omfatter naturligvis både det, der står i lærebogen her Koranen og det som læreren siger fra talerstolen, katederet, prædikestolen eller hvad den nu kaldes. Overholdelse af grundloven må naturligvis indebære en sådan redaktion af Koranen, at krav og opfordringer til drab og andre usædeligheder fjernes. Kun derved bliver Islam lovlig i henhold til Grundloven.
Dette at overholde Grundloven er nu lettere sagt end gjort. Det er nemlig straffrit at overtræde Grundloven. Ifølge Straffelovens §1 kan man nemlig kun straffes, hvis der findes lovhjemmel hertil. Straffeloven indeholder dels nogle principper for straf, dels et katalog over strafbare handlinger. Overtrædelse af love, som ikke er nævnt i straffeloven, kan så straffes, når det i de pågældende love er specificeret hvorledes, der skal straffes. Og nu kommer det: Straffeloven nævner ikke Grundloven, og Grundloven skriver intet om straf for overtrædelse. Lovgiverne har skudt sig selv i foden.
Til disse formelle vanskeligheder kokmmer så udsigten til ballade eventuelt voldelig, og de egentlige overvejelser må gå på om sådan udsigt skal medføre, at Grundloven tillades overtrådt. Politikerne vil formodentlig igen sige et og gøre noget andet.
Overfaldet PET inspireret
11. februar 2013 - Henning Rolapp
Overfaldet på Lars Hedegaard er sikkert PET inspireret.
1. selve forløbet af overfaldet( men det ved Lars Hedegård jo bedre.)
2. Timingen. Folketinget skal snart stemme om nye kontrolmuligheder i forhold til PET.
3. overfaldet uopklaret på trods af fotooptagelser. Det overrasker dog ikke, for navnet på den etbenede bombemand Lors Doukaiev kunne de heller ikke fastslå. Det kunne derimod en fotoelev fra Berlingske gøre på 50 min.
4. PET agenten Morten Storm infiltrerede også muslimer for at få dem til at lave attentater. Det gjorde de dog ikke.
5. muslimsk demonstration til fordel af Lars Hedegaard, - det er altså ikke deres projekt.
Kort sagt dem der på nuværende tidspunkt har den største interesse i en markant overfaldsepisode er PET selv. Og den accelererende bandevold i København kunne være et led i samme strategi.
Så som politiet siger, at attentatet er sikkert planlagt og har et formål. Og det er sikkert så sandt så sandt.
PET vil jo gerne presse Folketinget til at acceptere justitsminister Morten Bødskovs svage kontrolpakke. Vel en af Europas svageste.
Politiet er for længst ophørt at være danskernes politi. Det er sku sit eget.
Hjertelig tak
11. februar 2013 - Michael Unna
Hej Lars. Jeg kan vel kun være enig med dig, og sige dig tak for din formidable indsats. Mine ord bliver fattige, når du selv løber risikoen for at advare os andre. Du skal have hjertelig tak for din indsats for den frihed vi endnu har. Hertelig tak.
Beregnet til udbredelse i offentligheden
12. februar 2013 - Flemming Hansen
Lars Hedegaards udsagn var "ikke beregnet til udbredelse i offentligheden", siger han, og derfor må man ikke tillægge ham den holdning, han gav udtryk for. Spøjst synspunkt.
Hvis Hedegaard selv iagttog samme hensyn, ville hans bidrag til den offentlige debat se meget anderledes ud.
Hvis Hedegaard holdt sig til udelukkende at tage muslimer til indtægt for holdninger og motiver, som rent faktisk er reflekteret i udsagn "beregnet til udbredelse i offentligheden", ville han formentlig være nødt til at slette 95% af alt, hvad han har skrevet om islam og muslimer gennem de seneste 20 år.
Jeg kan ikke se logikken i princippet, men det synes noget inkonsekvent at forlange dette hensyn uden selv at ville leve op til det.
Støttte
12. februar 2013 - Thormod Sk.Andersen
Undertegnede vil også gerne udtrykke min sympati med og min beundring for Lars Hedegaard.
Vi behøver ikke altid at lede så meget efter "Holger Danske". Han er her skam. Han hedder
Lars Hedegaard!
med venlig hilsen
Thormod Sk.Andersen
Støttte
12. februar 2013 - Thormod Sk.Andersen
Undertegnede vil også gerne udtrykke min sympati med og min beundring for Lars Hedegaard.
Vi behøver ikke altid at lede så meget efter "Holger Danske". Han er her skam. Han hedder
Lars Hedegaard!
med venlig hilsen
Thormod Sk.Andersen
Ikke kun Bo Lidegaard
13. februar 2013 - Ove Sørensen
Så kom chefredaktør Troels Mylenberg, Fyns Amts Avis, ud af busken og tilsluttede sig POLITIKENS Bo Lidegaards brigade!
Under overskriften “Hvem manipulerer?” i sin leder 13/2- skriver Mylenberg i anledning af, at Søren Krarup støtter Lars Hedegaard i Berlingske Tidende: “ Der er grund til anholde den bølge af medløberi, som Lars Hedegaard i disse dage oplever.Det grænser til hykleri og manipulation, når Krarup bruger angrebet på Hedegaard som eksempel på, at den herkendes klasse lukker munden på folk som Krarup og Hedegaard. Senest i går, hvor Søren Krarup skruer proppen af sin logik i Berl. T.” Mylenberg er sur over, at Krarup bruger ordet man i forsøget på at lukke munden på Hedegaard, og oversætter selv man til at være de politiske korrekte mediepersoner, der er tilhængere af ensretning og manipulation!
Som Mylenberg (gammel 68`) jo selv en del af. Videre: “Derfor er det hykleri og manipulation, når Krarup bruger angrebet på Hedegaard som eksempel på, at den herskende klasse lukker munden på folk som Krarup og Hedegaard”.
Læser man Fyns Amts Avis, ses indlæg, hvor Mylenberg tilsyneladende ikke har det for godt med ytringsfriheden, som han påståes at knægte. Mylenberg kvalificerer sig klart som politisk korrekt medieperson på linie med Bo Lidegaard.
O.S.